CAUCASIAN & ABKHAZIA
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
CAUCASIAN & ABKHAZIA

APSNI ABHAZYA ADIYLA BİLİNEN ÜLKENİN VATAN TOPRAKLARINDAN ACIMASIZCA SÜRGÜN EDİLEN BİR ULUSUN MİLLETİN TARİHİ YAŞADIĞI COĞRAFYA GELENEK GÖRENEKLERİNİN ÖRF vE ADETLERİNİN MÜZİKLERİNİN DANSLARININ KÜLTÜRLERİNİN ANLATILDIĞI BİR PAYLAŞIM ORTAMI

Arama
 
 

Sonuç :
 


Rechercher çıkıntı araştırma

Anahtar-kelime

2021  

En son konular
» #GEÇMİŞTEN BİR ENSTANTENE#
#ALMAN Dillerine (Kafkas dilleri) KARŞILAŞTIRILDIĞINDA ABHAZA DİLİNDE ZAMİRLERİN FONKSİYONEL ÖZELLİKLERİ# EmptyPaz Şub. 13, 2022 8:13 pm tarafından Admin

» #1942 de 2 nci Dünya Savaşından bir görüntü#
#ALMAN Dillerine (Kafkas dilleri) KARŞILAŞTIRILDIĞINDA ABHAZA DİLİNDE ZAMİRLERİN FONKSİYONEL ÖZELLİKLERİ# EmptyPaz Şub. 13, 2022 7:56 pm tarafından Admin

» #BAZLAMA#BALON BAZLAMA#
#ALMAN Dillerine (Kafkas dilleri) KARŞILAŞTIRILDIĞINDA ABHAZA DİLİNDE ZAMİRLERİN FONKSİYONEL ÖZELLİKLERİ# EmptyPaz Şub. 13, 2022 12:35 pm tarafından Admin

» #TİRE KÖFTESİ#
#ALMAN Dillerine (Kafkas dilleri) KARŞILAŞTIRILDIĞINDA ABHAZA DİLİNDE ZAMİRLERİN FONKSİYONEL ÖZELLİKLERİ# EmptyC.tesi Şub. 12, 2022 12:37 am tarafından Admin

» #KEKİKLİ TAVUK SOTE#
#ALMAN Dillerine (Kafkas dilleri) KARŞILAŞTIRILDIĞINDA ABHAZA DİLİNDE ZAMİRLERİN FONKSİYONEL ÖZELLİKLERİ# EmptyCuma Şub. 11, 2022 7:33 pm tarafından Admin

» #KABAK TATLISI#KARAMELİZE KABAK TATLISI#
#ALMAN Dillerine (Kafkas dilleri) KARŞILAŞTIRILDIĞINDA ABHAZA DİLİNDE ZAMİRLERİN FONKSİYONEL ÖZELLİKLERİ# EmptyCuma Şub. 11, 2022 7:11 pm tarafından Admin

» #KAHVALTILIK KOLAY ÇEMEN#
#ALMAN Dillerine (Kafkas dilleri) KARŞILAŞTIRILDIĞINDA ABHAZA DİLİNDE ZAMİRLERİN FONKSİYONEL ÖZELLİKLERİ# EmptyPerş. Şub. 10, 2022 12:39 am tarafından Admin

» #Abhazya'da Nerelere gidilir Ziyaret Edilir#
#ALMAN Dillerine (Kafkas dilleri) KARŞILAŞTIRILDIĞINDA ABHAZA DİLİNDE ZAMİRLERİN FONKSİYONEL ÖZELLİKLERİ# EmptyÇarş. Şub. 09, 2022 12:42 pm tarafından Admin

» #İL ve İLÇELERE GÖRE ÇERKES ADIGE KABARDEY ABKHAZ ABHAZ ABAZA UBIĞH OSET ÇEÇEN YERLEŞİMLERİ#
#ALMAN Dillerine (Kafkas dilleri) KARŞILAŞTIRILDIĞINDA ABHAZA DİLİNDE ZAMİRLERİN FONKSİYONEL ÖZELLİKLERİ# EmptySalı Şub. 08, 2022 8:18 pm tarafından Admin

Mayıs 2024
PtsiSalıÇarş.Perş.CumaC.tesiPaz
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Takvim Takvim

Haftanın en aktif yollayıcıları
No user


Bağlı değilsiniz. Bağlanın ya da kayıt olun

#ALMAN Dillerine (Kafkas dilleri) KARŞILAŞTIRILDIĞINDA ABHAZA DİLİNDE ZAMİRLERİN FONKSİYONEL ÖZELLİKLERİ#

Aşağa gitmek  Mesaj [1 sayfadaki 1 sayfası]

Admin

Admin
Admin (0)
Admin (0)

*
*

 El yazması olarak Khanagua Ilona Georgievna Rusya Federasyonu halklarının ALMAN Dillerine (Kafkas dilleri) KARŞILAŞTIRILDIĞINDA ABHAZA DİLİNDE ZAMİRLERİN FONKSİYONEL ÖZELLİKLERİ Filolojik bilimler adayı derecesi için tezin özeti '1 4 HAZİRAN 20 (2 MAKHAÇKALA-2012


2
Çalışma, Rusya Bilimler Akademisi Dilbilim Enstitüsü'nde gerçekleştirildi. Müfettiş - Filoloji Doktoru, Profesör Mikhail Yegorovich Alekseev Resmi muhalifler: Filoloji Doktoru, Profesör, IYALI DSC RAS ​​Direktörü; Magomedov Magomed Ibragimovich; Filoloji Doktoru, Profesör AIGI Lidia Platonovna Chkadua Lider kuruluş - Moskova Şehri Psikolojik ve Pedagoji Üniversitesi (Moskova). Savunma, 30 Haziran 2012'de saat 12'de, FSBEI HPE "Dağıstan Devlet Pedagoji Üniversitesi" adresindeki bilim adayı derecesi için tezlerin savunması için tez konseyi D'nin bir toplantısında gerçekleşecek. : Dağıstan Cumhuriyeti, Mahaçkale, st. M. Yaragskogo, 57, oda. 78. Tez Dağıstan Devlet Pedagoji Üniversitesi kütüphanesinde bulunabilir.



3
ÇALIŞMANIN GENEL TANIMI Bu tez, Abhazca zamirlerinin yapısını, anlamlarını ve işleyişini Almanca ile karşılaştırmalı olarak incelemeye ayrılmıştır. Abhaz dilinin gramer yapısındaki konuşmanın bu kısmı, hem semantik hem de yapı açısından en özel sözlüksel ve gramer kategorilerinden biridir ve zamirlerin özelliklerinin hem morfolojik hem de anlamsal olarak tipolojik olarak incelenmesini gerektirir. sözdizimsel yönü. Bu sözlük-dilbilgisi kategorisinin çeşitli türlerdeki dillerdeki tüm tezahürleriyle birlikte, tüm dillerin veya en azından çoğu dilin zamirlerinde bulunan bir dizi evrensel özellik vardır. Abhaz dilinin malzemesinin Avrupa dillerinin malzemesiyle, özellikle Almancayla karşılaştırıldığında incelenmesi, uygulamalı nitelikteki sorunların çözümüne, dil öğretimi ve çeviri için dilsel temellerin oluşturulmasına katkıda bulunur. Öte yandan, bu tür çalışmalar Abhaz dilinin gramer tanımlarının geliştirilmesine büyük katkı sağlamaktadır. Araştırmanın amacı Abhazca ve Almanca dillerindeki zamirlerdir. Çalışmanın konusu, Abhazca ve Almanca dillerindeki zamirlerin karşılaştırmalı olarak işlevsel özellikleridir. Bu araştırmanın önemi, Abhaz dilinde zamirin konuşmanın bir parçası olarak henüz tatmin edici bir tanım almamış olması gerçeğinde yatmaktadır. P.K.Uslar'ın [Uslar 1887] monografisinden başlayarak, Abhaz çalışmalarında (K.V. Lomtatidze, N.F.-Yakovlev, L.P. Chkadua Sh.K. Aristava ve diğerleri), esas olarak zamir kategorileri ve çekim özellikleri ele alındı, zamirin işleyişinin yönleri pratikte harcanmadı: en iyi ihtimalle kullanımları birkaç açıklayıcı örnekle gösterildi. Abhaz dilinin zamir sisteminin özellikleri, irivodili zamirlerinin bireysel kategorilerinin sözlüksel ve dilbilgisel durumunun belirsizliği, yorumlarında sürekli olarak farklılıklara yol açmaktadır. Bu aynı zamanda 3. şahıs zamirinin şahıs zamirlerindeki konumu, iyelik ve göreceli zamirlerin bağımsızlığı sorunu için de geçerlidir. Çeşitli cümle yapılarının oluşumunda, özne-nesne ilişkilerinin ifade edilmesinde, metnin düzenlenmesinde zamirlerin rolü henüz keşfedilmemiştir. Modern Abhaz araştırmalarında, kapsamlı bir çalışmaya ve Abhaz çalışmalarında nadiren gündeme gelen birçok sorunun kapsamlı bir çözümüne acilen ihtiyaç vardır.


karşılaştırmalı karakter, en azından dilbilgisinin diğer bileşenleriyle karşılaştırıldığında. Çalışmanın amaç ve hedefleri. Bu makale, Abhazca zamirlerinin Alman dilinin zamir sistemiyle karşılaştırması açısından yapısal, anlamsal ve işlevsel bir analizini önermektedir. Bu amaca ulaşmak, aşağıdaki belirli görevleri çözmeyi gerektirir:

1. Abhaz dilinde "zamir"in anlamsal alanını ortaya çıkarmak ve açıklamak. Abhazcadaki hemen hemen tüm gramer tanımlamalarında “Zamir” bölümünün bulunmasına rağmen, bunlardaki zamirlerin karakterizasyonu her zaman tam olmaktan uzaktır.

2. Karşılaştırılan dillerde zamirin konuşmanın bağımsız bir parçası olarak tanımlanmasında kullanılan morfolojik, sözdizimsel ve anlamsal ölçütlerin genelleştirilmesi.

3. Alman dilinin zamir sistemi ile karşılaştırmaya dayalı olarak Abhaz zamirlerinin bireysel kategorilerinin yapısında ve semantiğinde tipolojik olarak spesifik özelliklerin belirlenmesi.
4. Çalışılan sözcüksel ve dilbilgisel grubun niteliksel ve niceliksel bileşiminin yanı sıra paradigmatik ve sözdizimsel açıdan özelliklerinin karşılaştırmalı analizi.

5. Abhazca ve Almanca dillerinde bireysel zamir gruplarının işleyişinde tipolojik kalıpların oluşturulması. Çalışmanın bilimsel yeniliği, ilk olarak, Abhaz dilinin zamir sisteminin işleyişinin özelliklerinin ilk kez Alman dilinin malzemesiyle karşılaştırmalı bir çalışmasının yapılmasıyla bağlantılıdır. Bu, yalnızca bağımsız bir sözlükbilimsel kategori olarak bir bütün olarak zamirlerin değil, aynı zamanda bireysel kategorilerinin de tipolojik olarak doğrulanmış bir tanımını vermeyi mümkün kıldı. Tez, çeşitli türlerdeki metinlerdeki zamirlerin işleyişinin özelliklerine ilişkin Abhaz dilinin gramer alanında bazı yeni gözlemler içermektedir. Bu çalışmanın yeniliği, zamir sisteminin bazı yapısal özelliklerinin, karşılaştırılan dillerin genel kapsamlı tipolojik özelliklerine bağımlılığının yorumlanmasında da kendini gösterir. Teorik önem, Alman dilinin malzemesiyle karşılaştırmalı bir açıdan verilen Abhaz dili zamirlerinin sınıflandırılması ve işlevsel özellikleri ile ilgili çalışmada önerilen genellemelerin derinliğinin bir sonucudur. Tezde önerilen açıklama, çalışılan sözcük ve dilbilgisi kategorisinin diğer ilgili Kawaz dillerinde ve diğer ailelerin dillerinde hem ortak hem de benzersiz özelliklerinin daha fazla açıklığa kavuşturulması için değerli olabilir.


Pratik değer, her şeyden önce fırsatlarda yatar. Abhaz dilinin karşılaştırmalı dilbilgisi üzerine üniversite kurslarının ve ders kitaplarının hazırlanmasında ve ayrıca bu dilin gramerinin ilgili parçalarının incelenmesi için metodolojik bir rehberin hazırlanmasında belirli sonuçlarını kullanmak. Çalışmanın sonuçları, Abhaz dilinin kendi kendine çalışması, öğretim yardımcılarının derlenmesi, referans kitaplar, iki dilli gramer sözlükleri vb. için kullanılabilir. Çalışmada kullanılan teknikler ve araştırma yöntemleri, esas olarak karşılaştırmalı (karşıtlık) dilbilimin yönüne karşılık gelir, yani. karşılaştırmalı tipolojik burada ana yöntem olarak kullanılır! karşılaştırılan dillerdeki hem benzer hem de farklı yapısal özellikleri belirlemeyi amaçlayan bir yöntem. Uygun bir karşılaştırmalı çalışma, genellikle tipoloji için, özellikle de kapsamlı tipolojik yönü için önemli olan formülasyonlara yönelebilir. Çalışmanın materyali, P. K. Uslar'ın [1887] temel monografisinden başlayarak, Abhaz ve Alman dillerinin gramer tanımlarıydı. Çalışma ayrıca, karşılaştırılmakta olan dillerde klasik ve modern literatürden çıkarılan HaNHi tarafından seçilmiş bir malzeme10c külliyatı kullanır. Aşağıdaki hükümler savunma için sunulmuştur:

1. Abhaz dili gelişmiş bir zamir sistemine sahiptir. Abhaz dilinin zamir sisteminin Almanca ile karşılaştırmalı analizi, hem bu sistemlerdeki bireysel farklılıkları hem de önemli ortak noktaları belirlememizi sağlar.

2. Morfolojik, sentaktik ve semantik kriterlerin genelleştirilmesi, zamirin tanımında karşılaştırmalı dillerde konuşmanın bağımsız bir parçası olarak kullanılması, bunların hem uygun tipolojik hem de karşılaştırmalı tarihsel amaçlar için kullanılmasına izin verir.

3. Zamir sistemlerinin karşılaştırılması, sözde zamir sayıları, zarflar, vb.'nin de kendi çerçevesi içinde değerlendirildiği, söz konusu sözlük-dilbilgisi sınıfının geniş bir anlayışıyla en etkilidir.

4. Bir cümledeki zamirlerin dilbilgisel rolü, onları nominal konuşma bölümleriyle karşılaştırılan dillerde bir araya getirir. İşin onaylanması. Çalışmanın ana hükümleri ve sonuçları, Rusya Bilimler Akademisi Dilbilim Enstitüsü Kafkas Dilleri Bölümü toplantısında tartışılmaktadır. Çalışmanın materyallerine dayanarak, toplam hacmi 2.4 a olan beş yayın yayınlandı. ben.




İş yapısı. Tez bir giriş, üç bölüm, bir sonuç, bir referanslar listesi ile bir referanslar ve kısaltmalar listesinden oluşmaktadır.


https://caucasian-abkhazia.yetkinforum.com

Admin

Admin
Admin (0)
Admin (0)

*
*
ÇALIŞMANIN ANA İÇERİĞİ Giriş bölümünde çalışmanın amacı, görevleri, materyali, yöntemleri ve yapısı tanımlanmıştır. Öncelikle! "Genel dil teorisi ışığında zamir" bölümü, zamir hakkında konuşmanın bağımsız bir parçası olarak genel bilgi verir. İşlevsel-anlamsal bir bakış açısından, zamirler Abhazcanın en tuhaf sözcüksel ve ammatik sınıflarından biridir; hem morfoloji düzeyinde hem de sözdizimi düzeyinde bir dizi tipolojik olarak ilgili özelliği ortaya çıkarırlar. Ayrıca, zamirlerin kelime dağarcığındaki en eski katmanlardan biri olduğu ve ödünç alınan kelime dağarcığının geçirgenliğine az çok önemli bir direnç gösterdiği belirtilmelidir. Diğer tarafta, zamirlerin semantiği, seçimlerinde önde gelen kriterdir. Bir zamiri bir addan ayıran şey, paradigmanın ikincil özelliklerini, bir cümledeki işlevleri vb. zaten belirleyen tipik semantik olduğundan, semantik kriter Abhaz dilinde zamirlerin tanımı için temel olarak kullanılabilir.

Çeşitli dillerin zamir sistemlerinde ifadesini bulan parametreler de yakındır: iletişim eylemine katılımın bir göstergesi
(1 gerçek konuşmacı, 2 gerçek dinleyici, 3 katılımcı olmayan); sayı (tekil, ikili, çoğul); kapsayıcı/hariç; sınıf/cins; uzamsal deixis yaklaşımı, kaldırma, görünürlük (konuşmacı veya dinleyici ile ilgili olarak); geçici deixis; dava. Yukarıdaki listedeki bileşenlerin çoğu Abhaz dilinde de bulunur. Buradan, Zamirlerin semantik yapısı, fiili temsil unsuruyla sınırlı değildir ve bir takım ek anlamlar içerir: “nesnellik”, “animasyon”, “erkek cinsiyeti” vb. Zamirlerin rolü özellikle önemlidir! dil yapısında ve tutarlı konuşmanın organizasyonunda. Hesaplarımıza göre Abhazca nesir metninde zamirler yaklaşık %11,4'ü oluşturmaktadır. Diyalog açısından zengin metinlerde zamirlerin payı biraz daha yüksektir (yaklaşık %15). Oyunda zamirin payı yaklaşık %22.0 idi. Öte yandan manzum eserlerde zamirler tüm kelime kullanımının %8,5'inden fazlasını oluşturmaz. Bununla birlikte, genel kelime dağarcığındaki zamirlerin yüzdesi çok daha düşük olduğundan, paylarının hala önemli olduğu ortaya çıkıyor. Kategorik anlamına göre, kelime oluşum işaret ve modellerine göre,


zamirler çok tuhaf ve birbirinden farklı kelimelerdir. Bu, dilbilimcilerin bu kelime kategorisine olan ilgisini ve aynı zamanda onların çok farklı, bazen son derece zıt yorumlarını açıklar. Zamirlerin tanımının ve işleyişinin yorumlanmasında farklı yaklaşımlar olmuştur ve olmaya devam etmektedir. Ele alınan sözlük-dilbilgisi kategorisine olası yaklaşımlardan biri, anlamsal-işlevsel ve biçimsel-morfolojik kriterleri birleştirmektir. Bazı dilbilimciler, zamirlerin son derece spesifik, ancak sabit olmayan, durumsal değişken bir anlama sahip olduğuna inanırken, diğerleri zamirlerin en genel nesnellik, kalite fikrinin sözcüleri olduğunu iddia eder. Böylece, dilbilimde, zamirli sözcüklerin özünü ve sözcüksel ve dilbilgisel niteliklerini belirlemeye yönelik iki ana yaklaşım belirlenmiştir. İlk yaklaşım, zamirlerin semantiklerine dayalı olarak konuşmanın özel bir bölümüne seçilmesidir. İkinci yaklaşım, zamirlerin konuşmanın ayrı bir parçası olarak kabul edilmemesidir. Pronominal kelimeler sırasıyla konuşmanın diğer bölümlerine atıfta bulunur: pronominal isim, pronominal sıfat, pronominal sayı, vb. Zamirlerin, nitelik ve nicelik özellikleri bakımından çok çeşitli olan ayrı bir kelime kategorisi veya kategorisi olduğuna inanma eğilimindeyiz. Zamirler, konuşmada işaret sözcükleri ve adların yerine geçen sözcükler olarak işlev görmeleri temelinde özel bir kategoride birleştirilir. Zamir kategorisinin oluşumu, konuşmanın iletişimsel ve zihinsel temeli ile ilişkilidir. Zamir, konuşmanın diğer bölümlerinden yalnızca sözcüksel özgünlüğüyle değil, aynı zamanda morfolojik yapısı, çekim özellikleri ve sözdizimsel kullanımıyla da farklılık gösterir. Pronominal kelime dağarcığının kendine özgü semantiği nedeniyle, mantıksal-anlamsal bir bakış açısıyla sınıflandırılabilir. Aynı zamanda, aşağıdaki zamir kategorileri ayırt edilir: deiktik, anaforik ve niceleyici. Genellikle şahıs ve işaret zamirlerini içeren işaret zamirleri, kesin olarak nitelendirilir. Anaforik zamirler, kural olarak, 3. kişinin kişi zamirlerini, dönüşlü, karşılıklı ve göreceli zamirleri içerir, çünkü anlambilimleri "kendilerinin girdikleri mesajın içeriğine referanslar içerir. Nicelik zamirleri anlamsal olarak heterojendir ve belirsiz olarak ayrılır. ,

dinleyiciye haber, belirli bir sınıfa ait tüm nesneleri birleştiren evrensel veya genelleştirici, varoluşsal, bir nesneyi belirli bir sınıfa ait olarak nitelendiren, ayrıca olumsuz ve sorgulayıcı. Abhaz dili zengin bir zamir sistemine, özellikle de şahıs zamirlerine sahiptir. N.F. Yakovlev, “kişisel zamirler, nesnelerin ve kişilerin konuşmaya değişen derecelerde katılımını ifade eder. Böylece, birinci kişi adına konuşmanın yapıldığı konuyu, ikinci kişi - konuşmanın ele alındığı konuyu ve üçüncü kişi - söz konusu konuyu, yani. doğrudan konuşmaya katılmayan bir nesne. Kişi zamirlerinde böyle bir yüz ifadesi sistemi, Rusça da dahil olmak üzere Avrupa dillerinde yaygındır. Abhaz dilinde, sınıfların varlığından dolayı daha zengin bir yüz ifadeleri sistemi buluyoruz” [N.F. Yakovlev 2006: 154]. Zamirlerin (kelimenin dar anlamıyla) ve zamir kelimelerin anlamsal bağlantılarına dayanarak, tez, özellikle, sorgulayıcı ve diğer bazı kelime kategorilerini, belirsiz bir makale olarak sayıyı (bkz.: ayrıca bir kelime grubu) içerir. "niceleyiciler" olarak tanımlanır: örneğin Almanca, alle "all", nichts "hiçbir şey", ywer "every", einige "birkaç"). "Abhazca ve Almanca dillerinde zamirlerin dereceleri ve çekim özellikleri" başlıklı tezin ikinci bölümünde, zamirlerin anlam bakımından kategorileri ve karşılaştırılan dillerdeki çekim özellikleri ele alınmıştır. Bu dillerdeki zamirlerin rakamlarının sayısı ve bileşiminin eşleşmediğini unutmayın. Yani, Abhaz dilinde, Yukarıdaki kriterlere dayanarak, belirli bir konuşma eyleminde veya bir konuşma durumundaki katılımcılara şu veya bu şekilde atıfta bulunan aşağıdaki zamir grupları ayırt edilebilir: kişisel, edat, işaret, soru, belirsiz, atıf ve olumsuz . Alman dilinin gramerlerinde, aşağıdaki zamir alt sınıfları genellikle ayırt edilir: kişisel, iyelik, işaret, soru, göreceli, belirsiz, dönüşlü, olumsuz. Kişi zamirleri, konuşmacı ile ilişkilerinde iletişime katılan veya katılmayan kişileri belirtir ve her iki dilde de hem tekil hem de çoğul olarak üç kişinin formlarıyla temsil edilir. Karşılaştırılan dillerde cinsiyet/sınıf kategorisinin farklı tezahürleri nedeniyle, nitel ve nicel şahıs zamirlerinin bileşimi farklıdır:
Abhazca'da tekil 2. tekil şahıs zamiri iki şekle karşılık gelir: eril ve dişil sınıfların zamirleri. 3. l zamirlerinin nicel bir tesadüfü ile. (üç tekil ve bir çoğul olarak birer tane)


Esasen, tercihli bağıntılarının ilkeleri farklıdır: Abhazca'da kesinlikle anlamsaldırlar, erkek ve kadın sınıflarını kişisel olmayan bir sınıfa karşıtlar, Almanca'da eril ve dişil zamirler de kişisel olmayan referanslara atıfta bulunabilirler. Abhaz dilinde tekilde beş, çoğulda üç kişi zamiri vardır: Ed. sayı Pl. sen” (bayan) 3. kişi ia-ra “onu> (erkek) da-ra “onlar” la-ra “she” (kadın) ia-ra “o” (nesne sınıfı) Almancada şahıs zamiri alt sistem üç kişilik birimleri içerir: Tekil çoğul 1. kişi ich "I" wir "biz" 2. kişi du "siz" ihr "siz" 3. kişi er "he" sie " onlar" sie "o" es "o" Almanca'da muhatap (Höflichkeitsform) Sie "Siz"e kibar bir hitap şekli de vardır. Tekil 3. tekil şahıs (^ge-one) ve çoğul halin (s/e-they) dişil zamiri ile homoform olarak hareket eder: Entschuldigung, können Sie mir helfen? Böyle ölür Bibliothek. "Özür dilerim, bana yardım eder misin? Bir kitaplık arıyorum." İşaret zamirleri. Karşılaştırılan dillerdeki işaret zamirlerinin genel ve temel anlamı, konuşana yakın veya uzak bir cismin göstergesidir. Abhaz dilinde, işaret zamirleri, bir nesnenin konuşmacıdan üç derece yakınlığını/uzaklığını ifade edebilir:
1. derece: konuşmadaki katılımcılara yakın ve görünür bir nesne: ari “bu”;
2. derece: uzaktaki, ancak konuşmacıların görüş alanında olan bir nesne: ani "o";
3. derece: nesne görünmez (veya uzaktan zar zor görünür): ui "o": Ari aony daara itsshzoup, ani aony raceak. "Bu ev çok güzel, o kadar güzel değil." İşaret zamirlerinin çoğulu, "j" çoğul biçimi eklenerek oluşturulur; tekil işaret zamirinin orijinal sesli harfi “ve” aynı zamanda şöyle der:
Ari - this apj- bu Ani-"Surprised ahj-iq Ui-that ypj-tq 

Abri-bu abart-bunlar (yakın, yakın) Abni-o abant-te (yakın, biraz uzakta) Ubri-o ubart (ubyrt) - bunlar (uzaktaki): Abant atsek; ea aabagy sara isteup, abart atsek, ea raup uara iuteu. "O (yakın, biraz uzakta) iki boğa benim, bu (yakın, yakın) iki boğa senin." Yukarıdaki işaret zamirlerinin yanı sıra bunların paralel biçimleri Abhazca'da da kullanılmaktadır. - a6pff <otot", abni "şu, yakın", "şu, uzak" kelimesini kaldırın. İlk sesli harften sonra "b" öğesinin eklenmesiyle oluşturulurlar; bu formların işleyişinde yukarıda verilenlerden hiçbir farklılık kaydedilmemiştir.

Abhazcadaki işaret zamirlerinin her iki varyantının temelinden, a zarfı aracılığıyla, orijinal işaret zamirleri gibi üç gruba ayrılan yer zarfları oluşturulur; orijinal a ünlüsü düşürülür: 1. derece, “burada, yakın”: ari/abri <otot” + a> ara/abra “burada”; 2. derece, “orada, uzakta ama görünür”: ani/abni “o” + a > ana/abna “orada”; 3. derece, “orada, çok uzakta”: ui / götür “o” + a> ya / abra / ubra “orada”. Almanca işaret zamirleri, bir kişiyi veya nesneyi belirli bir artikelden daha kesin olarak belirtir ve belirli bir artikel yerine kullanılır. Çoğu zaman bir ismin önünde dururlar ve ismin ifade ettiği cümlenin üyesine bir cümlede tanımlama işlevini yerine getirirler, bu isimle cinsiyet, sayı ve durum bakımından anlaşırlar.


https://caucasian-abkhazia.yetkinforum.com

Admin

Admin
Admin (0)
Admin (0)

*
*
Bir öznenin ve bir nesnenin işlevini yerine getirerek, bir isim olmadan bağımsız olarak da kullanılabilirler. Almanca'daki işaret zamirleri, göndergenin genel niteliğini farklılaştıran sözlük birimleri içerir: dieer, diese, dieses der, die, das bu, bu, bu, bu, o jener, jene, jenes derjenige, diejenige, dasjenige TOT, bu, TO TOT, bu, o solcher, solche, solches derselbe, dizelbe, dasselbe böyle, böyle, böyle, böyle, böyle, böyle Zamirler dieser, diese, dieses sototh, bu, bu "zaman ve mekanda konuşana yakın bir nesneye işaret eder ve jener, jene, jenes zamirleri konuşmacıdan uzaktaki bir nesneye, bkz. : Dieses Rad (hier ) gehört mir, jenes Rad (dort drüben) meinen Bruder. Bu bisiklet (burası) bana, o (uzaktaki) kardeşime ait. Zamirler der (die, das) - “that (that, that)” in, eksik bir isim yerine bağımsız bir özne veya nesne olarak kullanılabilir: Ich habe deinen Nachbarn getroffen. Der hat mir dasjenige TOT, o, TO TOT, o, o solcher, solche, solches derselbe, dizelbe, dasselbe böyle, böyle, böyle, böyle, böyle Zamirler dieser, diese, dieses sothot, bu, bu "konuşmacıya yakın bir nesneyi belirtir zaman ve uzayda ve jener, jene, jenes zamirleri konuşmacıdan uzaktaki bir nesneye atıfta bulunur, bkz.: Dieses Rad (hier) gehört mir, jenes Rad (dort drüben) meinen Bruder. Bu bisiklet (burası) bana, o (uzaktaki) kardeşime ait. Zamirler der (die, das) - “that (that, that)” in, eksik bir isim yerine bağımsız bir özne veya nesne olarak kullanılabilir: Ich habe deinen Nachbarn getroffen. Der hat mir dasjenige TOT, o, TO TOT, o, o solcher, solche, solches derselbe, dizelbe, dasselbe böyle, böyle, böyle, böyle, böyle Zamirler dieser, diese, dieses sothot, bu, bu "konuşmacıya yakın bir nesneyi belirtir zaman ve uzayda ve jener, jene, jenes zamirleri konuşmacıdan uzaktaki bir nesneye atıfta bulunur, bkz.: Dieses Rad (hier) gehört mir, jenes Rad (dort drüben) meinen Bruder. Bu bisiklet (burası) bana, o (uzaktaki) kardeşime ait. Zamirler der (die, das) - “that (that, that)” in, eksik bir isim yerine bağımsız bir özne veya nesne olarak kullanılabilir: Ich habe deinen Nachbarn getroffen. Der hat mir 10 this" zaman ve mekanda konuşmacıya yakın bir nesneyi belirtir ve jener, jene, jenes zamirleri konuşmacıdan uzaktaki bir nesneyi gösterir, bkz.: Dieses Rad (hier) gehört mir, jenes Rad (dort drüben) meinen Bruder . Bu bisiklet (burası) bana, o (uzaktaki) kardeşime ait. Zamirler der (die, das) - “that (that, that)” in, eksik bir isim yerine bağımsız bir özne veya nesne olarak kullanılabilir: Ich habe deinen Nachbarn getroffen. Der hat mir 10 this" zaman ve mekanda konuşmacıya yakın bir nesneye işaret eder ve jener, jene, jenes zamirleri konuşmacıdan uzaktaki bir nesneye işaret eder, bkz. Dieses Rad (hier) gehört mir, jenes Rad (dort drüben) meinen Bruder . Bu bisiklet (burası) bana, o (uzaktaki) kardeşime ait. Zamirler der (die, das) - “that (that, that)” in, eksik bir isim yerine bağımsız bir özne veya nesne olarak kullanılabilir: Ich habe deinen Nachbarn getroffen. Der hat mir 10 sonra)" in, eksik bir isim yerine bağımsız bir özne veya nesne olarak kullanılabilir: Ich habe deinen Nachbarn getroffen. Der hat mir 10 sonra)" in, eksik bir isim yerine bağımsız bir özne veya nesne olarak kullanılabilir: Ich habe deinen Nachbarn getroffen. Der hat mir über deine Prüfung erzählt. - Komşunla tanıştım. Bana sınavından bahsetti. Der, die, das "bu, bu, bu" zamirlerinin ana işlevi temsildir, yani. tam teşekküllü bir kelimenin veya cümlenin tekrarından kaçınmayı mümkün kılan bu tür zamir kullanımı. Temsili zamir, sözlük içeriğini algıladığı önceki bağlamın (önceki) belirli bir bölümüne geri döner. Konuşma diline özgü konuşma, şahıs zamirlerinin işlevinde der, die, das "bu, bu, bu" zamirlerinin kullanılmasıyla karakterize edilir. Özel şahıs zamirlerinin aksine, bir cümlede her zaman vurgulanırlar. Bu nedenle, zamir üzerine odaklanmanın, onun aracılığıyla nesneye karşı belirli bir duygusal tutumu ifade etmenin gerekli olduğu durumlarda, kullanılan işaret zamiridir. İşaret zamirleri solcher, solche, solches "böyle, böyle, böyle" isimlere parlak duygusal ve değerlendirici renklendirme ile eşlik eder. Abhaz dilinde, Almanca der, die, das "bu, bu, bu" zamirleri, şahıs zamiri olarak işlev görür ve ui, ari, ani "bu, bu, bu" sözcük birimlerine karşılık gelir. Soru zamirleri. Abhazca'da bu zamir kategorisinin oluşumunun temeli iarbair kelimesidir. “Ne?” Kişisel bir önek yardımıyla oluşturuldu - ar (a), sorgulayıcı bir öğe ba, bir son ek //. Tüm kişisel önekler buna eklenebilir: s-arban? "Ben kimim?", u-arban? "Sen kimsin?", d-arban? "Kim o?": Iarban eibashrou abziara zhyl^iaakhyou? [S.K.]. “Ne tür (ne) bir savaş iyiye götürür?”. Tekil: S-ar-ba-n capa ben kimim? U-ar-ba-n yapa (.iuzhsk.) sen kimsin? B-ar-ba-n bara (dişi) ) sen kimsin? D-ar-ba-n çifti kim o? Çoğul: Xßp-ba-n Xßpa biz kimiz? She-ar-ba-n sheara sen kimsin? I-ar-ba-n dara onlar kim? ba öğesi, sorgulayıcı iz-bar sözcüğünde de görünür. "Niye?". Abhaz dili soru ekleri ile süslenmiş iki tür zamir daha sunar - evet // ja ("kim?" anlamına gelen insan sınıfı ve) zi // zei (gto anlamı olan şeyler sınıfı?"). yes // ja soneki dy-z-us-da soru zamirini oluşturur? (dy-z-yc-ja?) "o kim?", "o kim?". Üçüncü çoğul kişide, çoğul gösterge yardımıyla oluşturulan formlar vardır - cea veya -k, ea: i-z-yc-j-cea-da//i-z-yc-j-k; ea-da- "onlar kim?" "Kimin?" anlamına gelen soru zamiri formant tey'nin pronominal köküne soru eki - evet eklenerek oluşturulur. syztzy-huh? ben kimim?, uztey-evet? sen kimsin?, byztey-evet? kimin

sen? dyztdy-huh? Bir nesneden (bir şeyler sınıfından) bahsederken zakeu-zei//zakeu-zi soru zamiri kullanılır mı? "bu nedir?". Almanca'da soru zamirleri wer? "kim?" ve oldu? <-< ne? Welcher? (welche?, welches?) "ne?" fur em (eine,ein) miydi? "neyi?". Zamirler wer? "kim?" ve oldu? "ne?" her zaman fiil ile üçüncü tekil şahısta birleştirilir. sayılar cinsiyete göre farklılık göstermez ve aşağıdaki çekim biçimlerine sahiptir: Erkek. cins Jenek, cins Cf. cins Nominative, wer? - öyle miydi? Genetik Wessen? Dative wem? Suçlayıcı wen? - öyle miydi? zamir wer? "kim?" insanlarla ilgili sorularda kullanılırdı ama? "ne?" hayvanlar ve cansız nesnelerle ilgili sorularda kullanılır: Wer kommt? - Der Vater, öl Mutter, öl Eltern. "Kim gelecek? - Baba, anne, ebeveynler. Liegt auf dem Tisch miydi? - Ein Apfel, ve Buch. "Masada ne var? - Elma, kitap. zamir miydi? "ne?" datif formu yoktur. Konuşma konuşmasında, 01Yu genellikle suçlayıcı durumda (Suçlayıcı) durur. Kural olarak, kurguda zamir neydi? "ne?" edattan sonra oluşmaz; zamir zarfları bu konumda kullanılır: ist mit mir geschehen miydi? - dachteer. Es war kein Traimt “Bana ne oldu? düşündü. Rüya değildi." Zamir, fur ein (eine, ein) miydi? "ne ne...?" bir ismin belirleyicisi olarak kullanılabilir; ayrıca bir cümledeki bir ismin yerini alabilir. Almanca'daki akraba yerler, resmi bir bakış açısıyla kendi gruplarını oluşturmaz. İşlevleri, "hangisi", "ki", "hangisi", "hangisi", die "hangisi" ve soru zamirleri "hangisi" idi, "hangisi" idi, welcher "hangisi" idi. Durumları, yan tümcede zamir tarafından gerçekleştirilen işleve bağlıdır. Göreceli zamir nolischative'de ise, yan tümcede öznedir. Abhazca dilinde akraba zamirleri yoktur. Bunun yerine, fiil köküne eklenen s-//s- ve- önekleriyle oluşturulmuş formları kullanırlar: i-z-gas “kim aldı”. Fiilin temelinde, s-//s- öneklerinden yalnızca biri işlev görebilir. Syshekey szeyzit ve-z-gaz dsyzdyruam. "Kitabı kaybettim, kimin aldığını bilmiyorum." Fiil kökündeki i- eki geçişsiz fiillerde öznenin göstergesidir: I-tso "ayakta duran", i-teo "oturan", i-tseazheo "konuşan". s-//s- öneki  görünür welcher "hangisi". Durumları, yan tümcede zamir tarafından gerçekleştirilen işleve bağlıdır. Göreceli zamir nolischative'de ise, yan tümcede öznedir. Abhazca dilinde akraba zamirleri yoktur. Bunun yerine, fiil köküne eklenen s-//s- ve- önekleriyle oluşturulmuş formları kullanırlar: i-z-gas “kim aldı”. Fiilin temelinde, s-//s- öneklerinden yalnızca biri işlev görebilir. Syshekey szeyzit ve-z-gaz dsyzdyruam. "Kitabı kaybettim, kimin aldığını bilmiyorum." Fiil kökündeki i- eki geçişsiz fiillerde öznenin göstergesidir: I-tso "ayakta duran", i-teo "oturan", i-tseazheo "konuşan". s-//s- öneki 12. bölümde görünür welcher "hangisi". Durumları, yan tümcede zamir tarafından gerçekleştirilen işleve bağlıdır. Göreceli zamir nolischative'de ise, yan tümcede öznedir. Abhazca dilinde akraba zamirleri yoktur. Bunun yerine, fiil köküne eklenen s-//s- ve- önekleriyle oluşturulmuş formları kullanırlar: i-z-gas “kim aldı”. Fiilin temelinde, s-//s- öneklerinden yalnızca biri işlev görebilir. Syshekey szeyzit ve-z-gaz dsyzdyruam. "Kitabı kaybettim, kimin aldığını bilmiyorum." Fiil kökündeki i- eki geçişsiz fiillerde öznenin göstergesidir: I-tso "ayakta duran", i-teo "oturan", i-tseazheo "konuşan". s-//s- öneki 12. bölümde görünür Göreceli zamir nolischative'de ise, yan tümcede öznedir. Abhazca dilinde akraba zamirleri yoktur. Bunun yerine, fiil köküne eklenen s-//s- ve- önekleriyle oluşturulmuş formları kullanırlar: i-z-gas “kim aldı”. Fiilin temelinde, s-//s- öneklerinden yalnızca biri işlev görebilir. Syshekey szeyzit ve-z-gaz dsyzdyruam. "Kitabı kaybettim, kimin aldığını bilmiyorum." Fiil kökündeki i- eki geçişsiz fiillerde öznenin göstergesidir: I-tso "ayakta duran", i-teo "oturan", i-tseazheo "konuşan". s-//s- öneki 12. bölümde görünür Göreceli zamir nolischative'de ise, yan tümcede öznedir. Abhazca dilinde akraba zamirleri yoktur. Bunun yerine, fiil köküne eklenen s-//s- ve- önekleriyle oluşturulmuş formları kullanırlar: i-z-gas “kim aldı”. Fiilin temelinde, s-//s- öneklerinden yalnızca biri işlev görebilir. Syshekey szeyzit ve-z-gaz dsyzdyruam. "Kitabı kaybettim, kimin aldığını bilmiyorum." Fiil kökündeki i- eki geçişsiz fiillerde öznenin göstergesidir: I-tso "ayakta duran", i-teo "oturan", i-tseazheo "konuşan". s-//s- öneki 12. bölümde görünür fiil köküne eklenen s-//s- ve- önekleriyle oluşturulmuştur: i-z-gaz “kim aldı”. Fiilin temelinde, s-//s- öneklerinden yalnızca biri işlev görebilir. Syshekey szeyzit ve-z-gaz dsyzdyruam. "Kitabı kaybettim, kimin aldığını bilmiyorum." Fiil kökündeki i- eki geçişsiz fiillerde öznenin göstergesidir: I-tso "ayakta duran", i-teo "oturan", i-tseazheo "konuşan". s-//s- öneki 12. bölümde görünür fiil köküne eklenen s-//s- ve- önekleriyle oluşturulmuştur: i-z-gaz “kim aldı”. Fiilin temelinde, s-//s- öneklerinden yalnızca biri işlev görebilir. Syshekey szeyzit ve-z-gaz dsyzdyruam. "Kitabı kaybettim, kimin aldığını bilmiyorum." Fiil kökündeki i- eki geçişsiz fiillerde öznenin göstergesidir: I-tso "ayakta duran", i-teo "oturan", i-tseazheo "konuşan". s-//s- öneki 12. bölümde görünür Kim konuşuyor." s-//s- öneki Kim konuşuyor." s-//s- öneki 12. bölümde görünür


geçişli fiilin öznesinin göstergesi olarak gole: I-ka-z-tso "bir şey yapan". Abhazcadaki sıfat zamirleri şunlardır: axaj-a “kendisi”, zegy “her şey”, /70/s/ “her”, “diğer” (insan sınıfı), aeaki “öteki” (nesne sınıfı) , mısır "öteki" . axaja "kendisi" zamiri kişisel öneklerle birlikte kullanılır: c-xaja^i kendisi, y-xaja sen kendin, b-xaja sen kendin, i-xaja he kendisi, l-xaja o kendisi, x, -xaja biz sa\ n1, shexaja sen kendin p-xaja onlar kendin; Dara p-xaja isherarkh, eoit aiash zegy. "Sana tüm gerçeği anlatacaklar." Anlamı "kendinde" ifade etmek için xaja tabanı ikiye katlanır ve buna -la soneki eklenir, bunun sonucunda da karmaşık zamir xaja-xajana kendi içinde oluşur. Abhazcada tanımlayıcı zamirler tsikhaz unsuru vasıtasıyla da oluşturulabilir, kişisel göstergenin p (s) -\ ry-tsytskhyaza "her biri" eklendiği: Bir aheytsk, aa rytsyg1khyaza akhemargag ^ ea aalkheit. "Anne, çocukların her birine oyuncak aldı." Almanca'da, Abhazca kesin zamirleri jeder “herkes”, jemand “someone, any, any”, etwas “something, any”, alle “everything”, viele “many”, mancher “some , other”, wenige zamirlerine karşılık gelir. "az", "her ikisi de, her ikisi de; biri ve diğeri, biri ve diğeri”, einige “bazı”. Alman dilinin gramer tanımlarında (Jung 1980, Schendels, 1979, vb.), belirsiz olarak sınıflandırılırlar. Belirsiz zamirler aşağıdaki özelliklerle karakterize edilir: OfHi “... bir nesnenin veya özelliğin genel, yaklaşık bir göstergesini verin ve belirsiz bırakın, tam olarak belirli bir nesne, kişi, kalite, özellik fikrini tanımlamıyor, bir nesneye ait olma veya bir dizi homojen nesne içindeki sıralı yeri” [Grammar russkogo yazyka 1952: 406]. Almanca'da belirsiz zamirler, man "birisi", jeder "herkes", jemand "biri, kimse, kimse, kimse" elw'as "bir şey, herhangi bir şey", alle "herkes", viele "çok", mancher "bazı, diğerleri" sözcüklerini içerir. ”, wenige “birkaç”, yanında “her ikisi de, ikisi de; biri ve diğeri, biri ve diğeri", einige "bazı". Belirsiz şahıs zamiri man, Mann "mull, man" ismine geri döner ve bu nedenle, sözdizimsel işlevinin değişmezliğini belirleyen, hareketli bir kişinin belirgin bir ceyurt'una sahiptir. Cümledeki adam zamiri sadece eylemin öznesi rolünü oynar. Diğer durumlarda paradigmayı yerine getirmek için, belirsiz zamirin kelime biçimi einer..

https://caucasian-abkhazia.yetkinforum.com

Admin

Admin
Admin (0)
Admin (0)

*
*
Belirsiz zamirlerin işlevinde kullanılan birimler Abhazca'da sayılarla nitelenir [Aristava, Chkadua 2002: 185]. Bu, Abhaz dilinde azey sayısının "bir" (bir insan sınıfı) olarak çevrilmesiyle açıklanır, tıpkı "bir" (bir şeyler sınıfı) gibi: Sandu aki aakheany iaalgan, adulats schalzeit. "Anneannem bir şey (bir şey) aldı ve dolaba koydu." Bu cümlede aki, belirsiz bir zamir görevi görür. Belirsiz zamirler ayrıca uyouky // shuky "bazı", "diğer" biçimlerini de içermelidir, yalnızca çoğul olarak bulunur: ... uyoukyurabzhoit, uaruztagylou zumbozei? [b.sh.]. "...bir akıl-nedenini öğretiyorsun, ama kendin pozisyon nedir, neden fark etmiyorsun?". Almanca'daki olumsuz zamirler, nesnelerin, işaretlerin, niceliklerin yokluğunu gösterir. Bunlar, konuşmanın farklı bölümlerine kein "not" ve nicht "not" negatif parçacıkları eklenerek oluşturulur: kein "not" isimlere ve nicht "not" fiillere eklenir: Ich habe keinen Kugelschreiber. "Kalemim yok." Kullanımları olumsuz cümlelerle sınırlı olduğundan, belirsiz zamirler rollerini oynayabilir: Wir haben in unserem Kurs niemanden, der Russisch spricht. “Kursumuzda kimse Rusça robopirr değildir.” Abhaz dilinde olumsuz zamirler olarak N.F. Yakovlev, sıra sayılarına gy ekinin eklenmesiyle oluşan kelimeleri tanımlar [Yakovlev 2006: 169]: azey “one” + gyy > azeggy “hiç kimse”; aka "from" "+ gyy > agy lnihto": Azegy dmaazeit aizarakh. "Toplantıya kimse gelmedi." Almanca'da anlam işlevinde aynı olan olumsuz zamirler: niemand - tpkyu" nichts - "hiçbir şey", "hiçbir şey". İyelik zamirleri, esas olarak, çeşitli kişilerin ve nesnelerin konuşmadaki katılımcılara ait olduğunu ifade eden karşılık gelen kişisel ve soru zamirlerinin biçimsel türevleridir. Almanca'da bu biçimler anlam bakımından kişisel iyelik zamirleriyle ilişkilidir: mein "benim", dein "sizin", sein "onun", ihr "her", imser "bizim", euer "sizin", ihr "onlar": Das ist ben Bilgisayar. "Bu bir döngü bilgisayarı." Gib mir den Blaistif! Das ist meiner! "Bana bir kalem ver! Bunlar benim (kalem)!” İlk cümlede, mein iyelik zamiri bir isim sıfatıdır ve cinsiyet, sayı ve durum bakımından onunla uyuşur. İkinci cümlede, bir ismin yerine geçer. Abhaz gramer geleneğinde, uygun iyelik zamirleri formlardır,

formantalt ^te(s), +hatey ile önek: C-hateydefan ortak. "Benim kendi dükkanım var." R-hatey yjpajbix aadrykheeit. "Onn kendi sebzelerini yetiştiriyor." Zamirlerin çekim özelliklerine ayrılan bölüm, çeşitli zamir gruplarının çekimlerinin yanı sıra bunların cinsiyet/sınıf ve sayıya göre değişimlerini ele almaktadır. Almanca'daki şahıs zamirleri, isimlerin bazı özelliklerine sahiptir. er <'<'0н", sie <-<-she", es "from" zamirleri eril, dişil ve nötr isimleri belirtir ve çoğul sie "onlar" biçimine sahiptir. Tüm şahıs zamirleri duruma göre değişir. Modern Almanca'da şahıs zamirlerinin tam halinin biçimlerinin nispeten nadiren kullanıldığına dikkat edilmelidir. Almanca'da şahıs zamirlerinin çekim paradigması: Case Singular 1. kişi 2. kişi 3. kişi (eril) 3. kişi (dişil) 3. kişi (cf. cinsiyet) Nominative ich du er sie es Genitif meiner deiner seiner ihrer seiner Dative mir dir ihm ihr ihm Suçlama mich dich \ ihn sie es Çoğul Vaka 1. kişi 2. P1Sch0 3. kişi Yalın wir ihr sie Genitiv unser euer ihrer Dative uns euch ihnen Suçlayıcı ims euch sie Almanca'daki iyelik zamirleri büyük/küçük harfe, cinsiyete ve sayıya göre değişir. Tekilde iyelik zamirlerinin çekimi belirsiz artikelin çekimiyle, çoğulda ise belirli artikelin çekimiyle örtüşür. Göreceli zamirin durumunun seçimi, yan tümcedeki sözdizimsel rolüne bağlıdır, örneğin: Ich kenne den Manu, der mit ihm spricht. "Onunla konuşan adamı tanıyorum." Bileşik işaret zamirlerinde derjenige-, diejenige-,

kesin makale. Negatif zamir kein tekilde belirsiz artikel, çoğulda belirli artikel olarak reddedilir ve negatif zamir nichts duruma göre değişmez. jeder zamirleri, "every" jede "each", jedes "every" en çok tekil olarak kullanılır; çoğul olarak alle "all" formuna karşılık gelirler. Soru zamirleri welcher “ne”, welches “ne”, welche “ne”, welche “hangi” atıfta bulundukları isimle cinsiyet ve sayı olarak uyuşurlar ve kesin bir makale gibi duruma göre değişirler. Soru zamiri für (ein) "ne için" bir nesnenin niteliklerini veya diğer niteliklerini sorar. Son bileşeni belirsiz bir artikel olarak çekimlidir. Çoğulda zamir, für şeklindedir. Abhaz dilinde zamirlerin hal çekimi yoktur, çünkü vaka yoktur. İşaret zamirleri sayılarda değişebilir: Birim. sayı Çoğul Ari//abr-i “bu, bu” ar-g//abar-g “bunlar” An-i//abn-i “şu, bu” an-r/abant-te “U -i// remove-i “o, o” ur-j//y6ap-j “bunlar” Soru zamirlerinin sayı ve sınıf biçimleri vardır: Birim. sayı Çoğul sayı 1 ah. s-arban "ben kimim" x, -arban "kyu biz" 2 ah. u-arban "sen kimsin (erkek)" she-arban "sen kimsin" b-arban "sen kimsin (bayan)" 3 ah. d-arban "kim (kl. kişi)" ve-arban "kimler" ve-arban "kim (cl. şey)" Abhazcadaki tanımlayıcı zamirler de sınıf ve numaraya göre değişir: Vd. sayı Pl. ) sama" i-khata "kendisi" /p-jrara "onların kendileri" l-xaja "kendisi" i-khata "o (bir şeyler sınıfı)" karşılaştırılan dillerde çeşitli zamir kategorilerinin işleyişinin özellikleri . Zamirin  çalışmasına ayrılmış bölümde 
Karşılaştırılan dillerde cümlenin bir kısmında zamirlerin dilbilgisel rolünün onları konuşmanın nominal kısımlarına yaklaştırdığı sonucuna varılmıştır. Abhazcada şahıs, tanımlayıcı, işaret, iyelik ve diğer zamir kategorileri, isimlere özgü işlevlerde çok yaygındır: - konu, bkz. “Çocukları Ermenilere götüreceğiz, başka çaremiz yok”; - kişisel-akraba doğrudan nesne rolünde: Sarah bara-----boit. “Seni görüyorum (bayan)”; - kişisel-göreceli dolaylı nesne rolünde: Kama capa i-sy-l-heitashekey. "Kama bana bir kitap verdi." Abhazcadaki zamir aynı zamanda basit bir nesne olarak da işlev görebilir: San capa szy naa-n-xœnr ashchy. "Annem benim için bir elbise aldı." Kişisel bir iyelik eki ile birlikte bir şahıs zamiri, bir isimde iyelik olarak hizmet edebilir: Sara s-kheytsy "benim çocuğum", yapa y-iuja "sizin (m) yarda", x,ara x,-artsayuy, "bizim öğretmen”, sheara shey-herhangi bir "eviniz" vb. Kişi zamirleri aynı zamanda bir cümlenin homojen üyeleri olarak da hareket edebilir. Kişi zamirlerinin konumu kesinlikle sabittir. Cümlede 1. ve 2. kişi birleştirilirse, birinci pozisyon ikinci kişi tarafından işgal edilir. Yani "^sarei uarei "ben ve sen", *larey yapen "o ve sen" demek imkansız. uarei sarei (ilk konum 2. kişi tarafından işgal edilir) demek daha doğru olur) “ sen ve o." Çoğul olarak, darei shearei "onlar ve sen", shearei x,arei "sen ve biz" demek de normdur, örneğin: Shearei hdrei am ^ y aagara x, tsap. "Biz ve sen (sizinle birlikte) odun toplamaya gideceğiz." Sarei aona eilh sandığı, argoit. "O ve ben evi temizliyoruz." Siti sarei abri atsegyara khdnakhtygaloz, Jax^p yen eilah;akhyan [B.Sh.]. "Ben ve Sith, tüm bu dehşeti gördüğünüzde Tahir'in evi çoktan yıkılmış durumda." Almanca'da zamirler esas olarak aşağıdaki işlevlerde hareket edebilir: a) bir ismin işlevinde, bir cümlede bir özne veya nesne rolünü yerine getirerek; b) bir sıfatın işlevinde, bir cümlede bir tanım veya bir yüklem (bir bileşik nominal yüklemin nominal kısmı) olmak. Cf.: Er ist mein Freund. "O benim arkadaşım". Biz? Wessen Freund'u mu? "Kim? Kimin arkadaşı?". Bir ismin adını belirleme rolünde, onunla cinsiyette anlaşarak, 'Isle ve case, iyelik zamirleri kullanılır: Mit seiner Frau bin ich nicht bekannt. "Karısını tanımıyorum."

Sarei aona eilh sandığı, argoit. "O ve ben evi temizliyoruz." Siti sarei abri atsegyara khdnakhtygaloz, Jax^p yen eilah;akhyan [B.Sh.]. "Ben ve Sith, tüm bu dehşeti gördüğünüzde Tahir'in evi çoktan yıkılmış durumda." Almanca'da zamirler esas olarak aşağıdaki işlevlerde hareket edebilir: a) bir ismin işlevinde, bir cümlede bir özne veya nesne rolünü yerine getirerek; b) bir sıfatın işlevinde, bir cümlede bir tanım veya bir yüklem (bir bileşik nominal yüklemin nominal kısmı) olmak. Cf.: Er ist mein Freund. "O benim arkadaşım". Biz? Wessen Freund'u mu? "Kim? Kimin arkadaşı?". Bir ismin adını belirleme rolünde, onunla cinsiyette anlaşarak, 'Isle ve case, iyelik zamirleri kullanılır: Mit seiner Frau bin ich nicht bekannt. "Karısını tanımıyorum."

Sarei aona eilh sandığı, argoit. "O ve ben evi temizliyoruz." Siti sarei abri atsegyara khdnakhtygaloz, Jax^p yen eilah;akhyan [B.Sh.]. "Ben ve Sith, tüm bu dehşeti gördüğünüzde Tahir'in evi çoktan yıkılmış durumda." Almanca'da zamirler esas olarak aşağıdaki işlevlerde hareket edebilir: a) bir ismin işlevinde, bir cümlede bir özne veya nesne rolünü yerine getirerek; b) bir sıfatın işlevinde, bir cümlede bir tanım veya bir yüklem (bir bileşik nominal yüklemin nominal kısmı) olmak. Cf.: Er ist mein Freund. "O benim arkadaşım". Biz? Wessen Freund'u mu? "Kim? Kimin arkadaşı?". Bir ismin adını belirleme rolünde, onunla cinsiyette anlaşarak, 'Isle ve case, iyelik zamirleri kullanılır: Mit seiner Frau bin ich nicht bekannt. "Karısını tanımıyorum." .


Siti sarei abri atsegyara khdnakhtygaloz, Jax^p yen eilah;akhyan [B.Sh.]. "Ben ve Sith, tüm bu dehşeti gördüğünüzde Tahir'in evi çoktan yıkılmış durumda." Almanca'da zamirler esas olarak aşağıdaki işlevlerde hareket edebilir: a) bir ismin işlevinde, bir cümlede bir özne veya nesne rolünü yerine getirerek; b) bir sıfatın işlevinde, bir cümlede bir tanım veya bir yüklem (bir bileşik nominal yüklemin nominal kısmı) olmak. Cf.: Er ist mein Freund. "O benim arkadaşım". Biz? Wessen Freund'u mu? "Kim? Kimin arkadaşı?". Bir ismin adını belirleme rolünde, onunla cinsiyette anlaşarak, 'Isle ve case, iyelik zamirleri kullanılır: Mit seiner Frau bin ich nicht bekannt. "Karısını tanımıyorum."

Siti sarei abri atsegyara khdnakhtygaloz, Jax^p yen eilah;akhyan [B.Sh.]. "Ben ve Sith, tüm bu dehşeti gördüğünüzde Tahir'in evi çoktan yıkılmış durumda." Almanca'da zamirler esas olarak aşağıdaki işlevlerde hareket edebilir: a) bir ismin işlevinde, bir cümlede bir özne veya nesne rolünü yerine getirerek; b) bir sıfatın işlevinde, bir cümlede bir tanım veya bir yüklem (bir bileşik nominal yüklemin nominal kısmı) olmak. Cf.: Er ist mein Freund. "O benim arkadaşım". Biz? Wessen Freund'u mu? "Kim? Kimin arkadaşı?". Bir ismin adını belirleme rolünde, onunla cinsiyette anlaşarak, 'Isle ve case, iyelik zamirleri kullanılır: Mit seiner Frau bin ich nicht bekannt. "Karısını tanımıyorum."

Almanca'da zamirler esas olarak aşağıdaki işlevlerde hareket edebilir: a) bir ismin işlevinde, bir cümlede bir özne veya nesne rolünü yerine getirerek; b) bir sıfatın işlevinde, bir cümlede bir tanım veya bir yüklem (bir bileşik nominal yüklemin nominal kısmı) olmak. Cf.: Er ist mein Freund. "O benim arkadaşım". Biz? Wessen Freund'u mu? "Kim? Kimin arkadaşı?". Bir ismin adını belirleme rolünde, onunla cinsiyette anlaşarak, 'Isle ve case, iyelik zamirleri kullanılır: Mit seiner Frau bin ich nicht bekannt. "Karısını tanımıyorum." 

Almanca'da zamirler esas olarak aşağıdaki işlevlerde hareket edebilir: a) bir ismin işlevinde, bir cümlede bir özne veya nesne rolünü yerine getirerek; b) bir sıfatın işlevinde, bir cümlede bir tanım veya bir yüklem (bir bileşik nominal yüklemin nominal kısmı) olmak. Cf.: Er ist mein Freund. "O benim arkadaşım". Biz? Wessen Freund'u mu? "Kim? Kimin arkadaşı?". Bir ismin adını belirleme rolünde, onunla cinsiyette anlaşarak, 'Isle ve case, iyelik zamirleri kullanılır: Mit seiner Frau bin ich nicht bekannt. "Karısını tanımıyorum." 17 bir cümlede bir tanım veya bir yüklem olmak (bir bileşik nominal yüklemin nominal kısmı). Cf.: Er ist mein Freund. "O benim arkadaşım". Biz? Wessen Freund'u mu? "Kim? Kimin arkadaşı?". Bir ismin adını belirleme rolünde, onunla cinsiyette anlaşarak, 'Isle ve case, iyelik zamirleri kullanılır: Mit seiner Frau bin ich nicht bekannt. "Karısını tanımıyorum."

bir cümlede bir tanım veya bir yüklem olmak (bir bileşik nominal yüklemin nominal kısmı). Cf.: Er ist mein Freund. "O benim arkadaşım". Biz? Wessen Freund'u mu? "Kim? Kimin arkadaşı?". Bir ismin adını belirleme rolünde, onunla cinsiyette anlaşarak, 'Isle ve case, iyelik zamirleri kullanılır: Mit seiner Frau bin ich nicht bekannt. "Karısını tanımıyorum." 


doğrudan bir tamamlayıcı olarak, kişisel olmayan zamirler istikrarlı kombinasyonlarda görünür: es eilig haben - speiigg; es sich bequem machen - "rahatla"; es gut (schlecht, schwer usw.) haben - "iyi (hayat)". Kişisel zamirlerin kullanımının özellikleri. Almanca'da, “düzenli normalleştirilmiş, yani üslup özgünlüğü olmayan, zamirlerin kullanımına ek olarak, konuşma dilinde zamirlerin işleyişi için mevcut normlardan tuhaf bir sapma vardır. Bu nedenle, nötr bir anlamda alınan wir "yy" zamiri, aralarında konuşmacının da bulunduğu bir grup insanı belirtir. Konuşma diline aşinalıkta, ikinci kişiye gizli, dostane bir çağrıyı ifade etmek için kullanılabilir: Aber Kinder, ihr wisst doch, das dürfen wir (dürft ihr) nicht machen. "Ho çocuklar, bilirsiniz yapamayacağımızı" ("yapamazsınız" anlamına gelir). Nötr wir "biz", konuşanı ve dinleyiciyi/dinleyenleri ifade ettiğinden, bu örneklerde bu anlamdan yalnızca dinleyici/hizmetçi kalır. Wir'i "biz" telaffuz etmek, olduğu gibi, olanlarla ilgili katılımını iletir. Benzer bir fenomen Rusça'da da belirtilmiştir: konuşma dilinde ironik veya tanıdık olduğunda, siz veya siz yerine, l / l formu kullanılır: Şimdi bir şey düşüneceğiz. Konuşma dilinde wir "biz" ich "ben" anlamında ortaya çıkabilir: Schreiben wir. “Hadi yazalım” (yani, “Yazacağım”). Konuşmacı kendini kastettiği için ich diyebilir, ancak kendinden çoğul olarak bahseder. 1. çoğul şahıs zamirinin benzer bir kullanımı Abhazcada da bulunur: yah/ayp "Haydi yazalım" (yani, "Ben yazacağım"); //ä's.s^s/?


https://caucasian-abkhazia.yetkinforum.com

Admin

Admin
Admin (0)
Admin (0)

*
*
"hadi yapalım".

Abhazcada, Alman dilinin Sie "Sen" nezaketini ifade eden zamirin biçimine karşılık gelmemektedir.

Abhaz dilinde "siz" zamiri hem yabancılara hem de yaşlılara kibarca hitap etmek için kullanılır; aynı zamanda 2. çoğul şahıs zamiri gibi davranır (herkese hitap eder): Sheaai, sheymaahshch ayunyka. x, ajbip zk, eu Tah, ir - onların, eeit çifti. "-Eve git sevgili Tahir" dedi. Almanca'da 2. çoğul şahsın işlevi, ihr "siz" zamiri ile gerçekleştirilir: Ihr seid sehr lustig heute. "Bugün çok komiksin." Abhazcadaki işaret zamiri ui "o" tekil 3. tekil şahıs zamiri olarak işlev görebilir ve bir cümledeki iara "oş" zamirinin yerini alabilir: (Obaka shshshesa tsueitui 18 Abhazcada, Alman dilinin Sie "Sen" nezaketini ifade eden zamirin biçimine karşılık gelmemektedir. Abhaz dilinde "siz" zamiri hem yabancılara hem de yaşlılara kibarca hitap etmek için kullanılır; aynı zamanda 2. çoğul şahıs zamiri gibi davranır (herkese hitap eder): Sheaai, sheymaahshch ayunyka. x, ajbip zk, eu Tah, ir - onların, eeit çifti. "-Eve git sevgili Tahir" dedi. Almanca'da 2. çoğul şahsın işlevi, ihr "siz" zamiri ile gerçekleştirilir: Ihr seid sehr lustig heute. "Bugün çok komiksin." Abhazcadaki işaret zamiri ui "o" tekil 3. tekil şahıs zamiri olarak işlev görebilir ve bir cümledeki iara "oş" zamirinin yerini alabilir: (Obaka shshshesa tsueitui

Abhazcada, Alman dilinin Sie "Sen" nezaketini ifade eden zamirin biçimine karşılık gelmemektedir. Abhaz dilinde "siz" zamiri hem yabancılara hem de yaşlılara kibarca hitap etmek için kullanılır; aynı zamanda 2. çoğul şahıs zamiri gibi davranır (herkese hitap eder): Sheaai, sheymaahshch ayunyka. x, ajbip zk, eu Tah, ir - onların, eeit çifti. "-Eve git sevgili Tahir" dedi. Almanca'da 2. çoğul şahsın işlevi, ihr "siz" zamiri ile gerçekleştirilir: Ihr seid sehr lustig heute. "Bugün çok komiksin." Abhazcadaki işaret zamiri ui "o" tekil 3. tekil şahıs zamiri olarak işlev görebilir ve bir cümledeki iara "oş" zamirinin yerini alabilir: (Obaka shshshesa tsueitui 18 Nezaket ifade etmek Alman dilinin Sie "siz"idir. Abhaz dilinde "siz" zamiri hem yabancılara hem de yaşlılara kibarca hitap etmek için kullanılır; aynı zamanda 2. çoğul şahıs zamiri gibi davranır (herkese hitap eder): Sheaai, sheymaahshch ayunyka. x, ajbip zk, eu Tah, ir - onların, eeit çifti. "-Eve git sevgili Tahir" dedi. Almanca'da 2. çoğul şahsın işlevi, ihr "siz" zamiri ile gerçekleştirilir: Ihr seid sehr lustig heute. "Bugün çok komiksin." Abhazcadaki işaret zamiri ui "o" tekil 3. tekil şahıs zamiri olarak işlev görebilir ve bir cümledeki iara "oş" zamirinin yerini alabilir: (Obaka shshshesa tsueitui 18 Nezaket ifade etmek Alman dilinin Sie "siz"idir. Abhaz dilinde "siz" zamiri hem yabancılara hem de yaşlılara kibarca hitap etmek için kullanılır; aynı zamanda 2. çoğul şahıs zamiri gibi davranır (herkese hitap eder): Sheaai, sheymaahshch ayunyka. x, ajbip zk, eu Tah, ir - onların, eeit çifti. "-Eve git sevgili Tahir" dedi. Almanca'da 2. çoğul şahsın işlevi, ihr "siz" zamiri ile gerçekleştirilir: Ihr seid sehr lustig heute. "Bugün çok komiksin." Abhazcadaki işaret zamiri ui "o" tekil 3. tekil şahıs zamiri olarak işlev görebilir ve bir cümledeki iara "oş" zamirinin yerini alabilir: (Obaka shshshesa tsueitui 18 aynı zamanda 2. çoğul şahıs zamiri gibi davranır (herkese hitap eder): Sheaai, sheymaahshch ayunyka. x, ajbip zk, eu Tah, ir - onların, eeit çifti. "-Eve git sevgili Tahir" dedi. Almanca'da 2. çoğul şahsın işlevi, ihr "siz" zamiri ile gerçekleştirilir: Ihr seid sehr lustig heute. "Bugün çok komiksin." Abhazcadaki işaret zamiri ui "o" tekil 3. tekil şahıs zamiri olarak işlev görebilir ve bir cümledeki iara "oş" zamirinin yerini alabilir: (Obaka shshshesa tsueitui 18 aynı zamanda 2. çoğul şahıs zamiri gibi davranır (herkese hitap eder): Sheaai, sheymaahshch ayunyka. x, ajbip zk, eu Tah, ir - onların, eeit çifti. "-Eve git sevgili Tahir" dedi. Almanca'da 2. çoğul şahsın işlevi, ihr "siz" zamiri ile gerçekleştirilir: Ihr seid sehr lustig heute. "Bugün çok komiksin." Abhazcadaki işaret zamiri ui "o" tekil 3. tekil şahıs zamiri olarak işlev görebilir ve bir cümledeki iara "oş" zamirinin yerini alabilir: (Obaka shshshesa tsueitui 18 "Bugün çok komiksin." Abhazcadaki işaret zamiri ui "o" tekil 3. tekil şahıs zamiri olarak işlev görebilir ve bir cümledeki iara "oş" zamirinin yerini alabilir: (Obaka shshshesa tsueitui 18 "Bugün çok komiksin." Abhazcadaki işaret zamiri ui "o" tekil 3. tekil şahıs zamiri olarak işlev görebilir ve bir cümledeki iara "oş" zamirinin yerini alabilir: (Obaka shshshesa tsueitui 



arakh dschdnamgaleizhtei [A.G.]. "Buraya geleli iki yıl oldu." Abhazcadaki şahıs ve işaret zamirleri genellikle öznenin sözdizimsel konumunu işgal eder: Uara u-eeh, abup, para deshbup [b.sh.]. Sen daha yaşlısın, o daha genç. Almanca'da "it" zamirleri şahıs zamiri, işaret zamiri veya kişisel olmayan zamir olarak işlev görebilir: a) şahıs zamiri olarak es (o) nötr isimlerin yerini alır: Das ist ein interessantes Buch. Ich gebe es dir. "İlginç bir kitap. Sana veririm." b) es "bu", önceki veya sonraki ifadenin içeriğini belirtir ve emsallerde doğrudan bir nesne olarak kullanılır; bazı set ifadelerde dahil olmak üzere: Ich kenne Monika seit vielen Jahren. - Ich habe es nicht gewusst c) Almanca es kişisel olmayan bir zamir olarak da işlev görebilir; (benzer kullanımında Rusça'ya çeviri imkansızdır). Kişisel olmayan edatlarda, yani eylemi gerçekleştiren kişiye denilemeyecek edatlarda öznedir: Es regnet. Vahşi dunkel. Wie spat ist es. "Yağmur yağıyor. Beden olur. Şu an saat kaç?". Abhaz dilinde, nesneler sınıfının 3 kişilik tekil formundaki mutlak fiiller, çeşitli meteorolojik ve fiziksel doğa olaylarını, nesnelerin varlığını vb. ifade eden tek bileşenli bir yapısal temeli ifade etmek için kullanılır. İçlerindeki özne ekinin sözdizimsel konumu, -i eki sınıfının tekil 3. kişisinin göstergesi tarafından işgal edilir. Ancak, bu durumda bu ek, işlevsel ve anlamsal olarak boştur, yapısal temelde en ufak bir değişikliğe neden olmadan, mevcut veya yok olabileceği ile bağlantılı olarak: I-1eum "şafak söktü" (biri denilebilir: tuenr), /^-Aa/TSi/r "karanlık oldu", biri şöyle diyebilir: heleite , /^-lgoy/7 "soğuk (ye)", şunu söyleyebilirsiniz: xbjoyn, vb. Demonstrative.places kullanımının özellikleri. Bir nesneye işaret ederek ifade edilen ana işleve ek olarak, Abhaz dilinde işaret L1 zamirleri de işlevde kullanılır! 3. tekil şahıs öznesi: Urt bzia eibabon. "Birbirlerini sevdiler". P. Uslar'ın bile, Abhazcanın tanımına ayrılan eserinde, 3. tekil şahıs zamirinin bir göstergesi olarak, "o" çiftini değil, "o" işaret zamiri ui'yi kullanması karakteristiktir. . Ek olarak, notlarında şu sözleri buluyoruz: “. lara“ o ”(sadece Lchenshchina hakkında ve ayrıca, yy)y> [Uslar 1887: 84] ile değiştirilir. Kişisel çoğul zamiri  'dur.


işaret zamiri ypj "onlar" ile gösterilir ("onlar" armağanı yerine). Unutulmamalıdır ki ubri "o" biçimi, ne konuşma dilinde ne de sanatsal konuşmada 3. tekil şahısın öznesi olarak hareket etmez; bu işlev, ui "o" paralel formunu kullanır: UidmaaitaOp gelmedi, ancak: ubridmaait "bu gelmedi." Almanca der, die, das, die zamirlerinin tanımlayıcısının en yaygın işlevi maddidir. Bu durumda, işaret zamirleri, şahıs zamirleri veya iyelik zamirleri gibi bir cümlede görünür. Bir cümlede daha önce bahsedilen ismin yerini alırlar ve bir şahıs zamirinin işlevsel bir karşılığı olarak hareket ederler: Er hat gesten seinen Freund gesehen. Der hat es mir gesagt. "Dün arkadaşıyla tanıştı. Bunu ona söyledi." Abhazcanın iyelik zamirleri çeşitli sözdizimsel konumlarda kullanılabilir: a) tanım olarak: Lhatey ony aalheeit. "Kendi evini satın aldı." b) maddi olarak: Ikhyltsa ihashtny dzeit. "Şapkasını unutarak gitti." Bununla birlikte, tey zamirinin, örneğin, skhatey shekey "kendi kitabım" gibi bir tanım olarak hareket edemeyeceğine dikkat edilmelidir, ancak *stey ashekey kombinasyonu imkansızdır. Bir cümlede özne ya da nesne konumunu alabilir: Yapa, uy ara xß xjsb! iope, vay, daabama! ... [V.A.]. “Dinle, çünkü o bizim, ilk kez görüldü falan!”. Almanca'daki iyelik zamirleri sistemi, şahıs zamirleri sistemine karşılık gelir, yani her kişinin belirli bir iyelik zamiri vardır. evrensel iyelik zamiri, Rusça "kendi" zamirine benzer şekilde, Almanca yoktur. Karşılaştırın: Sein Gesichisausdmck änderte sich auch nicht, als er naher kam[km]. "Ero'nun yüzünün ifadesi, yaklaştığında hiç değişmedi." Soru zamirleri genellikle soru cümlelerinde kullanılır. İncelenen dillerde, anlambilimlerinde oldukça çeşitlidirler. Bir anlatı karakterinden uygun bir sorgulayıcı karaktere kadar bir tür anlam tonu ölçeği oluştururlar. LP Chkadua'nın belirttiği gibi, “Abhaz dilinde fiilin soru formlarının ana anlamı, muhatabı kendisine yöneltilen soruyu cevaplamaya teşvik etmektir, bu nedenle fiilin soru formunun mevcut olduğu ifade ağırlıklı olarak sorgulayıcıdır. ” [Çkadua 2005: 228]. yirmi als er naher kam[km]. "Ero'nun yüzünün ifadesi, yaklaştığında hiç değişmedi." Soru zamirleri genellikle soru cümlelerinde kullanılır. İncelenen dillerde, anlambilimlerinde oldukça çeşitlidirler. Bir anlatı karakterinden uygun bir sorgulayıcı karaktere kadar bir tür anlam tonu ölçeği oluştururlar. LP Chkadua'nın belirttiği gibi, “Abhaz dilinde fiilin soru formlarının ana anlamı, muhatabı kendisine yöneltilen soruyu cevaplamaya teşvik etmektir, bu nedenle fiilin soru formunun mevcut olduğu ifade ağırlıklı olarak sorgulayıcıdır. ” [Çkadua 2005: 228].

als er naher kam[km]. "Ero'nun yüzünün ifadesi, yaklaştığında hiç değişmedi." Soru zamirleri genellikle soru cümlelerinde kullanılır. İncelenen dillerde, anlambilimlerinde oldukça çeşitlidirler. Bir anlatı karakterinden uygun bir sorgulayıcı karaktere kadar bir tür anlam tonu ölçeği oluştururlar. LP Chkadua'nın belirttiği gibi, “Abhaz dilinde fiilin soru formlarının ana anlamı, muhatabı kendisine yöneltilen soruyu cevaplamaya teşvik etmektir, bu nedenle fiilin soru formunun mevcut olduğu ifade ağırlıklı olarak sorgulayıcıdır. ” [Çkadua 2005: 228].

İncelenen dillerde, anlambilimlerinde oldukça çeşitlidirler. Bir anlatı karakterinden uygun bir sorgulayıcı karaktere kadar bir tür anlam tonu ölçeği oluştururlar. LP Chkadua'nın belirttiği gibi, “Abhaz dilinde fiilin soru formlarının ana anlamı, muhatabı kendisine yöneltilen soruyu cevaplamaya teşvik etmektir, bu nedenle fiilin soru formunun mevcut olduğu ifade ağırlıklı olarak sorgulayıcıdır. ” [Çkadua 2005: 228].

İncelenen dillerde, anlambilimlerinde oldukça çeşitlidirler. Bir anlatı karakterinden uygun bir sorgulayıcı karaktere kadar bir tür anlam tonu ölçeği oluştururlar. LP Chkadua'nın belirttiği gibi, “Abhaz dilinde fiilin soru formlarının ana anlamı, muhatabı kendisine yöneltilen soruyu cevaplamaya teşvik etmektir, bu nedenle fiilin soru formunun mevcut olduğu ifade ağırlıklı olarak sorgulayıcıdır. ” [Çkadua 2005: 228]. yirmi ağırlıklı olarak sorgulayıcıdır” [Chkadua 2005: 228]. yirmi ağırlıklı olarak sorgulayıcıdır” [Chkadua 2005: 228]. yirmi



Almanca'da, "soru cümleleri, hareket eden bir tepkiye değil, sözlü bir tepkiye yönelik belirli bir tür taleptir." [Jung 1980:321]. İki tür soru cümlesi vardır: 1) soru cümlesi olmayan soru cümlesi; 2) soru kelimeli soru cümleleri. Soru sözcüğü olmayan soru cümlelerinde (Entscheidungsfrage), olumlu ve olumsuz yanıt arasında bir seçim olduğu varsayılır; sadece Ja "evet" veya Nein "hayır" bile böyle bir cevap olabilir: Kennen Sie diese Frau? - Ja (ich kenne sie). Nein (ich kenne sie nicht). "Bu kadını tanıyor musun? - Evet onu biliyorum). Hayır (onu tanımıyorum)." Soru kelimeli soru cümleleri (Ergänzungsfrage) üyelerinden birine yöneliktir, cevap yeni bilgiler içermelidir. Böyle bir cümle, sorgulayıcı kelimelerle başlar - bir zamir, bir zarf, bir zamir zarf, bu genellikle ayrıca tonlama ile ayırt edilir: "Wo ist die goldene Ei?" - fragte die Königin... [KM]. "Altın yumurta nerede? kraliçe sordu. Abhazcada soru cümlesi, soru cümlesi içinde bir soruyu ifade etmek için de kullanılabilir. Bu durumda soru kelimesinin bitişik olduğu yüklem, sonlu eklerin dışında görünür: Iarban bara szeigursyasha isabh, eo? [Ş.A.]. "Bana ne güzel haberler vereceksin?" Belirsiz zamirlerin kullanımının özellikleri. Almanca'daki bu zamirlerin karakteristik bir özelliği, doğrulanmış sıfatlarla uyumluluklarıdır. Aynı zamanda, etwas ve nichts inatsız zamirlerinin yanı sıra kısa biçimde viel'den sonra, sıfat -s, tümden, einiges, manches, vieles'den sonra güçlü çekim sonunu alır - -e ile biten zayıf çekim.

Karşılaştırın: Er hat uns viel Schönes gezeigt. "Bize çok ilginç şeyler gösterdi." Belirsiz zamir mancher (-es, -e, -e) belirsiz sayıda kişi veya nesneyi ifade eder ve belirli bir makale gibi reddedilir. Mancher genellikle çoğul olarak çevrilir, örneğin: Manche Frage bleibt noch imgeklärt. "Bazı sorular hala cevapsız kalıyor." Abhazcadaki bu zamir, djouky//shouky "bazı" belirsiz zamirine karşılık gelir, sadece bir kişinin sınıfı için kullanılır: Shjouky as eitssh aan abziabara atey ialagoit ... [ag].ipgkotorys öyle bir anda konuşmaya başlarlar. aşk hakkında ... ". Abhaz dilinde "herkes" zamiri, dasu "herkes" kesin zamirine karşılık gelir:



^hynateaz x,tean, akhetsra mamik;eara x^khatsany [b.sh.]. "Herkes oturduğu yere oturdu, sessiz ve düşünceli." Göreceli zamirlerin kullanımının özellikleri. Abhaz dilinde göreceli zamirler temsil edilmez. Almancadaki bağıl zamirler, yan tümceler getirir. Durumları, yan tümcede zamir tarafından gerçekleştirilen işleve bağlıdır. Göreceli zamir yalın durumdaysa, yan tümcede öznedir: Dort drüben steht der Verkäufer, der uns das Auto gezeigt hat. "Diğer tarafta bize arabayı gösteren satıcı var." Sonuç olarak, çalışmanın ana sonuçları oluşturulmuştur. Tezin ana hükümleri yazarın aşağıdaki yayınlarında yansıtılmıştır: 1. Khanagua I.G. Abhaz dilinde Almanca ile karşılaştırıldığında soru cümleleri // Kafkas Dil Koleksiyonu. Vsh.19. M., S Hanagua I.G. Abhaz-Adige dillerinde iyelik zamirleri ve iyelik anlamını ifade etmenin diğer yolları // Sanat ve eğitim 8. M., S Khanagua I.G. Abhaz ve Latin dillerinde şahıs zamirlerinin karakteristik özellikleri // Vestnik VEGU. Sorun. 14. Hanagua I.G ile Ufa 2012 Abhazca ve Almanca dillerinde belirsiz zamirler // Doğal dillerin yoğun tipolojisi. 3. Uluslararası Bilimsel ve Uygulamalı Konferans Materyalleri. CPI DSU Mahaçkale, S Khanagua I.G. Abhaz dilinde işaret zamirleri sistemi. // Kafkas dilleri. Genetik-tipolojik ortaklık ve alansal bağlantılar. 2. Uluslararası Konferans Özetleri. Mahaçkale, C Formatı 60x84 1/16. Zaman damgalı kulaklık. Ofset kağıt. T1f. 100 kopya * IP "Sultanbegova H.S.", Ma, Haçkale, st. M. Hacıyeva,
*

https://caucasian-abkhazia.yetkinforum.com

Sayfa başına dön  Mesaj [1 sayfadaki 1 sayfası]

Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz